DYRYGENT KAMIL GOJOWY

Kamil Gojowy – dyrygent, kompozytor, manager kreatywny, organizator i koordynator, nauczyciel kontraktowy, prelegent, działacz społeczny, młody publicysta.

Absolwent Akademii Muzycznej w Katowicach na kierunku Kompozycja, Dyrygentura i Teoria muzyki, specjalność: dyrygentura chóralna (klasa prof. dr hab. Iwony Melson) – dyplom z wyróżnieniem (stypendysta JM Rektora) oraz Uniwersytetu Śląskiego w Katowicach na kierunku Creative Management in New Media (Szkoła Filmowa im. Krzysztofa Kieślowskiego) – dyplom z wyróżnieniem. Absolwent klasy emisji głosu mgr Marty Florek z wynikiem celującym i saksofonu w klasie mgr. Piotra Kawczyńskiego.

Dyrygent Zespołu Śpiewaczego „Apertum Cor” Parafii Matki Bożej Różańcowej w Katowicach-Zadolu, Chóru Projektowego Cantabo Verbum oraz II Dyrygent w Chórze Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach. Z wymienionymi zespołami zdobywał najwyższe noty na ogólnopolskich i międzynarodowych konkursach chóralnych. Jako dyrygent prowadził liczne warsztaty chóralne i kursy, np.: „Muzyka Duszy” (Gdańsk), „Muzyka renesansowej szkoły rzymskiej” (Bytom), „Współczesna twórczość chóralna o tematyce maryjnej” (Wisła). Juror przeglądów konkursów wokalnych i chóralnych. Autor licznych referatów specjalistycznych wygłoszonych na ogólnopolskich i międzynarodowych konferencjach.

Jego kompozycje wykonywane były w Polsce i za granicą przez takie zespoły, jak:
Chór Kameralny Akademii Muzycznej im. Karola Szymanowskiego w Katowicach,
Chór Filharmonii Śląskiej, Muzealny Chór Społeczny Muzeum Śląskiego w Katowicach,
Chór Szkoły Muzycznej II st. w Rudzie Śląskiej, Śląski Chór Górniczy „Polonia Harmonia”. Zamówienia na kompozycję złożyli również: Miasto Ruda Śląska (utwór inspirowany Wielkim Piecem Hutnicznym) oraz Muzeum Śląskie w Katowicach (performance na kilkudziesięcioosobowy chór mieszany i dyrygenta inspirowany wystawą „Counting Memories” japońskiej artystki Chiharu Shioty).

W dorobku ma pięć płyt ze swoim udziałem oraz jedną z autorskimi aranżacjami polskich pieśni patriotycznych na chór męski, kwartet smyczkowy, fortepian i organy „Pax et Bonum Tibi Polonia” (2018), powstałą z okazji 100-lecia odzyskania przez Polskę niepodległości.

Absolwent licznych szkoleń i warsztatów managerskich m.in.: Kursu dla Młodych Krytyków i Prelegentów (Centrum Edukacji NOSPR), Międzynarodowego Kursu Team Management „Music.Multimedia.Management” (Filharmonia Szczecińska) oraz Kursu „Project Manager” (Ambition Group). Koordynator filmowych kursów zawodowych film:lab – serii warsztatów realizowanych dzięki współpracy Szkoły Filmowej im. Krzysztofa Kieślowskiego w Katowicach, Polskiego Instytutu Sztuk Filmowych i NETFLIX.

Od roku 2018 pełnił funkcję kierownika artystycznego i dyrygenta Projektu SKEK – Symfoniczno-Kawowego Eksperymentu Kolędowego łączącego doświadczenia zawodowych muzyków – śpiewaków, symfoników i jazzmanów – z pasją amatorów, z którymi co roku przygotowuje nowatorskie aranżacje polskich kolęd i prezentuje je w ramach: koncertów, nagrań domowych oraz teledysków.

Zapalony działacz społeczny, tworzący autorskie projekty muzyczne i edukacyjne. Współpracuje ze Śląskim Związkiem Chórów i Orkiestr – Członek Zarządu Głównego (Koordynator ds. organizacji i promocji), Fundacją Chórtownia – Foundraiser i Koordynator Festiwalu Noc Chórów, Stowarzyszeniem Artifices Artificibus – Członek Zarządu, Stowarzyszeniem Artystów Euforis – Członek, Ogólnopolską Konferencją „Mam Głos” – Koordynator ds. zarządzania nowymi mediami oraz Wydawnictwem Arte&Scientia – Manager. Na co dzień pełni funkcję specjalisty ds. organizacji imprez kulturalnych w Muzeum Górnictwa Węglowego w Zabrzu.

Jako młody publicysta podejmuje się również pierwszych prób pisarskich:
– „Co i dlaczego śpiewamy w kościele. Krótki przegląd dziejów polskiej pieśni kościelnej”
[w:] Śpiewak Śląski, 2020 r.
– „Zwiędłe uszy globu” [w:] Wychowanie Muzyczne, 2020 r.
– „Śląsk wibrujący muzyką chóralną” [w:] Korfantówka, 2022 r.